مراجعه به دندانپزشکی بعد از عمل بینی بهتر است یا قبل از آن؟

بازدیدها : 2009 بازدید

دندانپزشکی بعد از عمل بینی، دغدغه افرادی است که به هر دو درمان نیاز دارند. اینکه چند وقت بعد از عمل بینی میشود به دندانپزشک مراجعه کرد بستگی به درمان دارد. به عنوان مثال برای خدماتی مانند لمینت و کامپوزیت می‌توانید 2 ماه بعد از عمل بینی اقدام کنید. در خصوص انجام اقدام تهاجمی مانند ایمپلنت این مدت به 6 ماه میرسد. برای انجام روکش و بلیچینگ 1 ماه و برای جرم گیری 2 ماه زمان کافی است.برای ارتودنسی 1 ماه و برای عصب کشی 4 ماه زمان لازم است تا درمانی مطمئن را تجربه کنید.

ارتباط با کلینیک دندانپزشکی بارانا مشهد
کلینیک بارانا؛ بهترین دندانپزشکی مشهد با پرسنل مجرب آماده خدمت رسانی به شماست.

رابطه دندانپزشکی و عمل بینی

چه مدت بعد از انجام عمل بینی، مراجعه به دندانپزشک مجاز است؟ حداقل فاصله زمانی بینی عمل بینی و ارتودنسی چقدر باید باشد؟ بهتر است کامپوزیت، قبل از عمل بینی انجام شود یا بعد از آن؟ این‌ها سوالات افرادی است که در کنار درمان های دندانپزشکی، قصد انجام عمل بینی دارند.

موقع انجام خدمات دندانپزشکی فشار زیادی به فک، صورت و حتی بینی وارد می شود. از آنجایی که بافت بینی بعد از عمل ضعیف می شود، احتمال اختلال در نتیجه عمل بالا می رود. بنابراین بهتر است انجام خدمات دندانپزشکی، حداقل به 4 هفته بعد از عمل بینی موکول شوند.

اگر عمل بینی انجام نداده اید، اما قصد آن را دارید حتما اقدامات درمانی و زیبایی دندانپزشکی را 1 الی 2 ماه قبل از جراحی بینی انجام دهید. تمامی خدمات زیبایی و درمانی در کلینیک دندانپزشکی بارانا توسط بهترین دندانپزشک‌های مشهد و با به‌روز ترین تجهیزات انجام میشود.

دندان درد بعد از عمل بینی

دندان درد یکی از عوارض عمل بینی است که احتمالا بر اثر تغییرات و فشار وارده در حین عمل ایجاد می شود. پوسیدگی و بیماری های دهان و دندان نیز می توانند دلیل این درد باشند. در صورتی که با روش های خانگی قابل کنترل نبود می توانید به دندانپزشک مراجعه کنید تا با تشخیص منشا درد، شرایط شما و مدت زمانی که از عمل بینی گذشته، بهترین روش درمانی را ارائه دهد.

درد دندان بعد از عمل بینی
دندان درد بعد از عمل بینی یکی از عوارض جراحی بینی است.

لمینت و کامپوزیت دندان قبل و بعد از عمل بینی

به طور کلی محدودیتی برای انجام لمینت یا کامپوزیت دندان قبل یا بعد از عمل وجود ندارد، اما چنانچه قصد دارید هم عمل بینی و هم کامپوزیت یا لمینت انجام دهید، اولویت را عمل بینی قرار دهید. علت آن این است که با انجام عمل بینی و تراش و برش هایی که انجام می‌شود، ممکن است به دندان ها فشار وارد شود و کار دندانپزشکی شما را بی اثر کند. انجام لمینت دندان مشهد با شرایط اقساطی در کلینیک دندانپزشکی بارانا برای شما عزیزان فراهم شده است. اگر بینی خوش فرم به همراه لبخندی جذاب را می خواهید، انجام لمینت بعد از عمل بینی را به شما توصیه می کنیم.

اگر کامپوزیت قبل از عمل بینی انجام شود، احتمال شکستگی یا ترک در آن ها بیشتر می شود. البته مشورت با جراح بینی می تواند شما را مطمئن کند که زمان مناسب برای انجام این اقدامات چه زمانی است. معمولا 2 ماه زمان ایده آل برای اقدامات زیبایی دندان درنظر گرفته می شود.

لمینت دندان بعد از عمل بینی
انجام اقدامات زیبایی دندان بعد از جراحی بینی

ایمپلنت دندان بعد از عمل بینی یا قبل آن؟

شاید برای شما هم سوال شده باشد که اول ایمپلنت یا عمل بینی؟
اگر میخواهید ایمپلنت دندان را قبل از عمل بینی انجام دهید، باید بدانید که پروسه کاشت ایمپلنت طولانی است. با این اوصاف حداقل 3 ماه زمان می‌برد و پس از گذشت این مدت امکان جراحی بینی برای شما فراهم می‌شود. در مقاله ایمپلنت دندان در مشهد به طور کامل به توضیح مراحل ایمپلنت پرداخته ایم.

چنانچه قصد دارید ایمپلنت را بعد از عمل بینی انجام دهید، باید حداقل 6 ماه از عمل بینی شما گذشته باشد. ایمپلنت عملی سنگین است و فشار زیادی به فک، بینی و به طور کلی بدن فرد وارد میکند. گاهی مراجعین به دلیل طولانی بودن روند کاشت ایمپلنت تصمیم می‌گیرند تا به طور همزمان این دو عمل را پیش ببرند، اما اینکار اصلا توصیه نمی‌شود! چون ایمپلنت و عمل بینی هر دو روش های تهاجمی هستند که فشار زیادی به بدن وارد میکنند و باعث طولانی تر شدن روند درمان می‌شوند.

ارتودنسی بعد از عمل بینی

اول ارتودنسی یا عمل بینی؟ بهتر است بدانید پس از اتمام دوره درمان ارتودنسی موقعیت فک و فرم لب ها تغییر میکند؛ رابطه بینی با لب یکی از مواردی است که جراح برای فرم دهی نهایی بینی در نظر میگیرد به همین دلیل بهتر است که ابتدا ارتودنسی دندان انجام شود تا پس از تثبیت موقعیت فک و شکل گیری فرم نهایی لب عمل بینی طبق این موارد انجام شود. ارتودنسی از جمله اقداماتی است که بهتر است در دندانپزشکی قبل از عمل بینی انجام شود.

چه مدت بعد از عمل بینی میتوان ارتودنسی کرد؟ برای ارتودنسی بعد از عمل بینی باید حداقل یکماه از عمل شما گذشته باشد و حتما این موضوع(جراحی بینی) را با دندانپزشک خود در میان بگذارید.

ارتودنسی بعد از عمل بینی یا قبل آن؟
بهتر است ارتودنسی را قبل از عمل بینی انجام دهیم یا بعد از آن؟

سوالی که ممکن است برای برخی افراد پیش آید این است که ایا با وجود ارتودنسی می توان عمل بینی انجام داد؟ پاسخ خیر است؛ چراکه معمولا افرادی که ارتودنسی انجام می دهند فک آن ها مشکل دارد و در زمان ارتودنسی فک جابجا می شود، از طرفی با انجام عمل بینی قسمت های فک و دهان تحت تاثیر قرار می گیرد و حتی درد فک بعد از عمل بینی یکی از دردهای رایج افراد است. با این اوصاف انجام عمل بینی با ارتودنسی به صورت همزمان به هیچ وجه توصیه نمی شود.

عصب کشی دندان قبل و بعد از عمل بینی

عصب کشی دندان یک روش ترمیمی نسبتا تهاجمی بوده که می تواند فشار زیادی به دهان و دندان وارد کند؛ خصوصا اگر در فک بالا اتفاق بیفتد. چنانچه قصد انجام عمل بینی دارید، بهتر است قبل از آن دندان های پوسیده خود را ترمیم کنید تا بعد از جراحی دردسرساز نشود.

عفونت دندان قبل از عمل بینی را جدی گرفته و به فکر درمان باشید. در غیر این صورت عفونت داخل دهان پخش شده و حین عمل مشکل ایجاد می کند. اما به هر دلیلی اگر بعد از عمل بینی قصد عصب کشی داشتید لازم است تا 4 ماه بعد از عمل صبر کنید. برای اطلاعات بیشتر در خصوص عصب کشی میتوانید مقاله عصب کشی دندان در مشهد را بخوانید.

عصب کشی پس از عمل بینی
چه مدت بعد از عمل بینی می توان عصب کشی دندان انجام داد؟

روکش دندان بعد از عمل بینی

اگر عصب کشی را قبل از عمل بینی انجام داده اید و بعد از عمل قصد دارید فقط برای حفظ استحکام دندان از روکش استفاده کنید، باید بدانید به دلیل آنکه روکش دندان احتیاج به جراحی ندارد. در حین انجام روکش فشار زیادی به فرد وارد نمی‌شود؛ بنابراین با گذشت 4 هفته از عمل بینی میتوانید اقدام به انجام روکش دندان های خود کنید.

بلیچینگ دندان بعد از عمل بینی

از آنجایی که حین بلیچینگ دندان برای محافظت از چشم باید عینک مخصوص روی چشم ها قرار گیرد، باید حداقل 1 ماه از جراحی بینی گذشته باشد تا فشاری که عینک به بینی وارد میکند خللی در نتیجه عمل وارد نکند. ضمن اینکه با برنامه ریزی صحیح می توان بلیچینگ دندان را قبل یا بعد از عمل بینی انجام داد؛ چراکه اقدامی زیبایی برای دندان محسوب می شود. برای اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه انجام آن در کلینیک بارانا می توانید مقاله بلیچینگ دندان در مشهد را مطالعه کنید.

بلیچینگ بعد از عمل بینی یا قبل از ان
استفاده از عینک محافظت از چشم در روزهای اول پس از عمل ممکن است در نتیجه جراحی بینی خلل ایجاد کند.

جرم گیری دندان بعد از عمل بینی

اگرچه جرمگیری در مواردی درمانی هم محسوب می شود و برای جلوگیری از تحلیل لثه ضروری است، اما در بسیاری از موارد هم به عنوان اقدام زیبایی برای دندان است؛ بنابراین مانند انجام بلیچینگ می توان آن را قبل یا چندین ماه بعد از عمل بینی انجام داد تا جراحی بینی شما دچار مشکل نشود.

البته باید یادآور شد که جرم گیری نیاز به آمپول بی حسی دندان ندارد و کم تهاجمی است. اگر قصد داشتید تا بعد از عمل بینی دندان های خود را جرم گیری کنید، لازم است تا حداقل 2 ماه از انجام عمل شما گذشته باشد.

اول جرمگیری یا عمل بینی؟
جرمگیری باید 2 ماه بعد از عمل بینی انجام شود

کشیدن دندان بعد از عمل بینی

زمان فک بالافک پایین
زمان مناسب برای کشیدن دندان آسیا بعد از عمل بینی6 ماه بعد از عمل بینی4 ماه بعد از عمل بینی
زمان مناسب برای کشیدن دندان عقل بعد از عمل بینی8 ماه بعد از عمل بینی6 ماه بعد از عمل بینی
جدول زمان ‌بندی مناسب برای انجام اقدامات دندانپزشکی بعد از عمل بینی

جراحی لثه قبل و بعد از عمل بینی

به طور معمول جراحی لثه به دو منظور انجام می شود. روش اول که جنبه زیبایی دارد و برای اصلاح طرح لبخند انجام می شود، شامل برداشتن بخشی از لثه های بالایی است و برای انجام این عمل می بایست پنج تا شش ماه از عمل بینی بگذرد. نوع دوم که جنبه درمانی دارد و برای حل مشکلات لثه و بیماری های پریودنتال انجام می شود، باید برای انجام این مورد حداقل هشت ماه از زمان عمل بینی بگذرد، زیرا این روش نسبت به نوع اول تهاجمی تر است و نیاز به دوره نقاهت بیشتری بعد از عمل بینی دارد.

توصیه ما به شما این است که اگر قصد جراحی لثه و لیفت لثه را دارید این کار را قبل از عمل بینی خود انجام دهید، در صورت ایجاد مشکلات لثه بعد عمل بینی نیز باید تا زمان بهبودی صبر کنید و سپس در خصوص انجام روش های درمانی مختلف با دندانپزشک خود مشورت نمایید.

لیفت لثه بعد عمل بینی
برای انجام لیفت لثه بعد از عمل بینی باید صبور باشید و این جراحی، جزو فوریت های دندانپزشکی نیست.

چرا دندانپزشکی بلافاصله بعد از عمل بینی خطرناک است؟

  • تهاجمی بودن درمان های دندانپزشکی باعث فشار به بینی و اخلال در نتیجه عمل خواهد شد.
  • احتمال وارد شدن ضربه به بینی در حین انجام خدمات دندانپزشکی وجود دارد.
  • بعد از انجام درمان های دندانپزشکی احتمال خونریزی دندان یا لثه وجود دارد؛ این موضوع در صورتی که زمان کمی از عمل بینی گذشته باشد باعث ضعیف شدن بیمار میشود.

دندانپزشکی بارانا پاسخگوی سوالات دندانی شما

کلینیک دندانپزشکی بارانا با در اختیار داشتن تجهیزات به روز و مدرن و متخصصان دندانپزشکی کاربلد و دلسوز می تواند مشکلات دندانی شما را برطرف کند و زیبایی و سلامتی دهان را همزمان برای شما به ارمغان آورد. از آنجایی که جراحی های زیبایی در سال های اخیر افزایش پیدا کرده است، خدماتی مانند دندانپزشکی را باید بااحتیاط قبل و بعد از آن انجام داد، از جمله این موارد می توان به دندانپزشکی بعد از عمل بینی اشاره کرد.

پاسخ به سوال چند وقت بعد از عمل بینی میتوان دندانپزشکی رفت تا حد زیادی به نوع درمان و سلامت کلی بدن شما دارد. در صورت داشتن هرگونه سوال و پرسش درخصوص دندانپزشکی بعد از عمل بینی می توانید با کارشناسان بارانا تماس بگیرید. شماره‌های تماس کلینیک: 05137609009 – 09157609009  ساعات پاسخگویی: 9 الی 13 و 16 الی 21 آدرس کلینیک: مشهد- بین سجاد 2 و 4

کلینیک دندانپزشکی بارانا در مشهد
در کلینیک دندانپزشکی بارانا همه افراد لیاقت لبخند زیبا را دارند

سوالات رایج در رابطه با دندانپزشکی و عمل بینی

1-علت درد دندان بعد از عمل بینی چیست؟

این اتفاق همیشه رخ نمیدهد اما گاهی مواقع حین جراحی، عصب بینی کامی که یک عصب مهم در قسمت تحتانی بینی و دندان های فوقانی است تحریک میشود و به مدت 2 الی 3 هفته باعث دندان درد و یا بی حسی دندان های جلویی می‌شود.

2- چرا نباید بلافاصله بعد از عمل بینی خدمات دندانپزشکی انجام دهیم؟

خدمات دندانپزشکی معمولا به صورت تهاجمی هستند و فشار زیادی به فرد وارد میکنند . به دلیل ارتباط نزدیک دهان با بینی، اگر خدمات دندانپزشکی بلافاصله پس از عمل انجام شوند علاوه بر تغییر نتیجه عمل باعث ضعیف شدن بدن بیمار هم می‌شوند.

3- مراجعه به دندانپزشکی بعد از عمل بینی بعد چندوقت مجاز است؟

این زمان بسته به نوع خدماتی که میخواهید انجام دهید بین بازه ی 4 هفته تا یکسال متفاوت است.

دانلود PDF مقاله مراجعه به دندانپزشکی بعد از عمل بینی بهتر است یا قبل از آن؟

برای دسترسی آسان به این مقاله در زمان هایی که به اینترنت دسترسی ندارید، می‌توانید از طریق لینک زیر نسخه PDF آن را دانلود کنید.

دانلود PDF مقاله مراجعه به دندانپزشکی بعد از عمل بینی بهتر است یا قبل از آن؟

4.8/5 - (44 امتیاز)

6 دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید بنده دندان ها در بالای دهانم را عصب کشی وپر کردم و به دلیل زرد بودن 8واحد از آنها را روکش زدم میخواستم بدانم برای عمل بینی مشکلی ندارد؟ممنونم

    ناشناس
    1. سلام. ممنون. مشکلی نداره ولی بهتره 2 هفته بین عمل بینی و روکش دندان فاصله بیفته تا فشاری به ناحیه بینی وارد نشود

      مریم داوودی
  2. سلام بنده ۱۶روز ازعمل بینی میگذره ودندونم قلب شده برای روکش اونم فک پایین میشه روکش کرد مشکلی پیش نمیاد واسه فرم بینی

    زهره جوانشیر
    1. سلام. معمولا برای گذاشتن قالب فشار زیادی وارد نمیشه اما بهتره مدت زمان بیشتری رو صبر کنید تا ورم صورت کم بشه تا قسمت دهان و فک درد نگیره

      مریم داوودی
  3. سلام عمل پره بینی حدود یک سال گذشته دندون عقلی فک بالام پوسیده شده یعنی باز شدن دهن بیش از حد باعث کشش دوباره و خراب شدن فرم پره مبشه یا خیر؟

    علی
    1. سلام. باتوجه به اینکه 1 سال از عمل بینی تون گذشته، جراحی دندان عقل نمیتونه مشکلی برای فرم بینی شما پیش بیاره . باز هم با جراح بینی خودتون صحبت کنید .

      مریم داوودی

دیدگاهتان را بنویسید

نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و دکمه فرستادن دیدگاه را بزنید، در سریعترین زمان به سوال و نظرات شما پاسخ خواهیم داد