اصلی ترین روش های اصلاح طرح لبخند + هزینه و مزایا

بازدیدها : 1837 بازدید

طرح لبخند هر فرد شامل دندان ها، بافت لثه و لب ها میشود؛ هماهنگ و متناسب بودن این اجزا منجر به ایجاد لبخندی زیبا می‌شود که تکمیل کننده زیبایی چهره فرد است. چنانچه تناسب میان اجزای طرح لبخند برقرار نباشد از روش های مختلفی مثل ارتودنسی، لیفت لثه، بلیچینگ، ایمپلنت، باندینگ، روکش، لمینت و کامپوزیت دندان برای اصلاح طرح لبخند استفاده میشود. در ادامه به توضیح کامل هر یک از این روش ها میپردازیم.

منظور از اصلاح طرح لبخند چیست؟

اصلاح طرح لبخند فرآیندی است که برای رفع نواقص دندانی از جمله فاصله بین دندان ها، لب پریدگی، نامرتبی دندان ها، دندانپزشک و بیمار هر دو به نتیجه دلخواه خود دست یابند. برای رسیدن به لبخندی ایده آل هر فردی باتوجه به موقعیت و سلامت دهان و دندان خود لازم است تا اقداماتی را انجام دهد. یک نفر ممکن است با انجام کامپوزیت و در یک جلسه به آن برسد و دیگری با ماه ها درمان و معاینه و ارتودنسی و امثالهم. به طور کلی اصلاح طرح لبخند از فردی به فردی دیگر متفاوت است و تشخیص آن بر عهده یک دندانپزشک ماهر و باتجربه می باشد.

بهترین کلینیک دندانپزشکی مشهد
برای دریافت مشاوره رایگان و رزرو نوبت با شماره های داخل تصویر تماس حاصل نمایید.

چگونه می توان لبخند هالیوودی داشت؟

پوشاندن دندان های معیوب با استفاده از درمان های زیبایی به منظور داشتن ظاهری زیباتر لبخند هالیوودی می گویند. از آن‌جایی که فقط دندان های سفید برای رسیدن به چنین لبخندی کافی نیست، این فرآیند با استفاده از درمان‌های مختلف مانند ایمپلنت، لمینت، کامپوزیت، روکش، ارتودنسی و… انجام می شود. لبخند هالیوودی می تواند برای همه افراد، صرف نظر از زن یا مرد اعمال شود.

لبخند هالیوودی یکی از اصطلاحات محبوب در دنداپزشکی است که درمانی زیبایی شناسی برای ایجاد یک لبخند جذاب و گیرا محسوب می شود و از لبخندهای درخشان و بانفوذ ستاره های هالیوودی الهام گرفته شده است. امروزه علاوه بر سلبریتی های خارجی، افراد مشهوری هم هستند که در کشور ما، به تبع از لبخند بازیگران هالیوود سعی می کنند تا لبخندی مشابه آن ها را داشته باشند. در ادامه تصاویری از تغییرات بارز در چهره بازیگران هالیوودی را می بینید که به واسطه دندان های آن ها اتفاق افتاده است:

لبخند بازیگران هالیوود و تاثیر آن در چهره آن ها
کامپوزیت هالیوودی زک افرون
طرح لبخند هالیوودی بازیگران سینما
معجزه اصلاح طرح لبخند در چهره اما استون

با توجه به دغدغه هایی مانند زیبایی، رفع عیوب دندانی و احترام در جامعه، افرادی که اقدام به اصلاح لبخند می کنند، روز به روز در حال افزایش است. به طور معمول رنگ دندان ما استخوانی است، اما امروزه به دلیل اینکه دندان سفید به نمادی از پرستیژ تبدیل شده، اغلب ازدرمان های مختلف دندانپزشکی استفاده می کنند تا از بیشتر روشن بودن رنگ دندان یا داشتن پوشش روی آن بهره مند شوند.

در صورتی که شما هم تمایل به انجام اصلاح طرح لبخند دارید، مشاوره رایگان دندانپزشکان کلینیک دندانپزشکی بارانا در مشهد می تواند شما را برای رسیدن به بهترین نتیجه مفید فایده واقع شود. در این ویدیو کیلومترها لبخند رضایت از کلینیک بارانا را می بینید:

عوامل موثر در زیبایی لبخند

در کنار درمان های زیبایی برای داشتن یک لبخند زیبا تعدادی از عوامل هستند که در لبخند شما را زیباتر می کند. برخی از مهم ترین آن ها عبارتند از :

شکل صورت: زیبایی لبخند تا حد زیادی بستگی دارد که صورت شما گرد یا بیضی یا لاغر یا چاق است. صورت هایی که کشیده هستند بیشتر بر لبخند به صوت عرضی تمکز دارند تا تقارن بیشتری در صورت ایجاد شود. داشتن گونه های برجسته هم در زیبایی لبخند نقش بسزایی دارد.

نحوه قرارگیری و قد دندان: هرچه تاج دندان های جلوی شما بلندتر و سفیدتر باشد، لبخند زیبایتری خواهید داشت. البته این میزان نباید به قدری باشد که ناهنجاری جلوآمدگی فک محسوب شود؛ چراکه در آن صورت نیاز به انجام ارتودنسی خواهد بود.

لثه: میزان دیده شدن لثه یکی دیگر از عوامل زیبایی در حین خنده محسوب می شود. زمانی که بخش زیادی از لثه افراد در حین لبخند بیش از حد معمول دیده می شود، تصویر خوشایندی را ندارد و از زیبایی لبخند کم می کند. در چنین شرایطی معمولا دندانپزشکان انجام لیفت لثه را توصیه می کنند.

عرض لبخند: هر چه عرض لبخند گسترده تر باشد، زیبا و تاثیر آن بر بیننده بیشتر خواهد بود. در لبخندهایی با عرض صحیح معمولا دندان های آسیاب هم دیده می شود. برخی افراد در هنگام خندیدن فقط دندان های جلویی آن ها دیده می شود که  می تواند زیبایی لبخند آن ها را کاهش دهد.

درمان های مرتبط با ایجاد لبخند هالیوودی چیست؟

قبل از شروع روش های زیبایی برای داشتن لبخند هالیوودی، ابتدا ساختار کلی دهان توسط دندانپزشک بررسی می شود. در عین حال لثه و ساختار لب هم بخشی از فرآیند معاینه محسوب می شود. پس از معاینه دندانپزشک متخصص، تصمیم می گیرد که چه اقداماتی لازم است انجام دهد.

درمان های مختلفی برای لبخند هالیوودی استفاده می شود. اینکه این درمان ها اعمال شوند یا نه، از فردی به فرد دیگر متفاوت است. با این حال درمان های احتمالی برای اصلاح طرح لبخند به کار رود، شامل موارد زیر است:

  1. ارتودنسی
  2. کامپوزیت
  3. جراحی لثه
  4. بلیچینگ دندان
  5. لمینت
  6. ایمپلنت
  7. روکش زیرکونیوم
  8. تزریق ژل
نحوه ایجاد لبخند هالیوودی
درمان های دندانپزشکی موثر برای ایجاد لبخند هالیوودی

روش های اصلاح طرح لبخند

باندینگ دندان

باندینگ یکی از روش های ترمیمی دندانپزشکی است که در این آن دندانپزشک با استفاده از مواد رزینی همرنگ دندان، اقدام به اصلاح نواقص دندانی میکند. در ادامه به برخی از مهم ترین کاربردهای باندینگ دندان اشاره میکنیم:

  1. درمان دندان های پوسیده و ترک خورده.
  2. تغییر در ارتفاع یا عرض دندان برای تبدیل آن به فرم ایده آل.
  3. بهبود ظاهر دندان هایی که تغییر رنگ داده اند.
  4. از بین بردن شکاف کوچک بین دندان ها.

کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان یکی از خدمات محبوب دندانپزشکی زیبایی است که برای اصلاح نامنظمی های جزئی دندان، از بین بردن فاصله بین دندان ها و سفید و یکدست کردن دندان ها استفاده میشود. اطلاعات بیشتر درباره قیمت،مراحل، مزایا، معایب و عوارض کامپوزیت را در مقاله ی کامپوزیت دندان در مشهد بخوانید.

لمینت دندان

لمینت هم مانند کامپوزیت از روش‌های پر طرفدار برای سفید کردن و درمان نامنظمی دندان‌ها می‌باشد. با وجود اینکه این دو روش کاربرد های یکسانی دارند اما تفاوت هایی در نحوه انجام، کیفیت، ماندگاری و… دارند. لمینت ها از طول عمر و درخشندگی بیشتری برخوردارند.

برای دیدن نمونه کارهای بیشتر و قیمت انواع لمینت، حتما به مقاله لمینت دندان در مشهد مراجعه نمایید.

لمینت یکی از روش های اصلاح طرح لبخند
نمونه لمینت انجام شده در کلینیک بارانا

ارتودنسی دندان

ارتودنسی یکی از روش های اساسی برای اصلاح طرح لبخند است و مناسب افرادیست که دچار ناهنجاری های شدید دندانی هستند. این افراد تا قبل از اتمام دوره درمان ارتودنسی خود نمیتوانند روش های دیگر مانند لمینت یا کامپوزیت را انجام دهند.

بلیچینگ دندان

سفید کردن دندان یکی از روش های اصلاح طرح لبخند است؛ بلیچینگ برای افرادی مناسب است که از دندان های مرتب و لبخند زیبا برخوردارند و تنها قصد سفید کردن دندان های خود را دارند. بلیچینگ به دو روش هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ انجام می‌شود. در مقاله بلیچینگ دندان در مشهد هر کدام از این روش ها به صورت کامل شرح داده ایم.

ایمپلنت دندان

از دست دادن دندان اتفاق ناخوشایندی است که برای هر کسی ممکن است اتفاق بیوفتد و به شدت زیبایی لبخند افراد را تحت تاثیر قرار میدهد. ایمپلنت دندان بهترین روش برای پر کردن جای خالی دندان های از دست رفته است که در اصلاح طرح لبخند افراد هم نقش ویژه ای ایفا میکند.

اصلاح طرح لبخند با ایمپلنت دندان
اصلاح طرح لبخند با استفاده از ایمپلنت دندان در کلینیک بارانا

جراحی فک

مواردی وجود دارد که مشکل زیبایی لبخند در آن ها مربوط به عقب یا جلو بودن فک است. در این شرایط ارتودنسی پاسخگو نیست و قبل از آن باید جراحی فک صورت بگیرد سپس به سراغ سایر روش های اصلاح طرح لبخند بروید.

لیفت لثه

اگر هنگام لبخند لثه هایتان بیش از حد معمول نمایان میشود شما دچار لبخند لثه ای هستید. لیفت لثه روش مناسب برای اصلاح این ناهنجاری است. لیفت یا کانتورینگ لثه، فرایندی است که در آن بخشی از بافت لثه حذف میشود تا میزان دید دندان ها و لثه به هنگام خندیدن متناسب شود. در مقاله جراحی و لیفت لثه در مشهد به طور کامل نحوه انجام این فرایند را می توانید بخوانید.

از بین بردن لثه اضافه با لیفت لثه
اصلاح لبخند لثه ای با روش لیفت لثه

درمان های غیر دندانپزشکی برای اصلاح طرح لبخند کدامند؟

فرم لب و دهان هم بخشی از اصلاح طرح لبخند است که می تواند در زیبایی بیشتر دندان ها موثر واقع شود. در برخی موارد ممکن است علاوه بر درمان های دندانپزشکی، به روش هایی مانند تزریق ژل لب هم نیاز باشد تا در صورت کم بودن بافت بالای لب و جلوه بیشتر دندان ها، حجم لب افزایش پیدا کند.

با استفاده از روش دیجیتالی یا مواد موقت مخصوص می توان به افراد نشان داد که نتیجه نهایی چگونه خواهد بود که پس از تایید بیمار فرآیند درمان شروع می شود. به این ترتیب فرد از قبل انجام هرگونه درمان درخصوص اصلاح طرح لبخند خود می داند که در نهایت چه نوع لبخندی خواهد داشت.

درمان های موثر در ایجاد لبخند هالیوودی جذاب
برخی مواقع استفاده از تزریق ژل لب برای بهتر شدن لبخند هالیوودی ضروری است

مزایای داشتن دندان هالیوودی چیست؟

بسیاری از افراد به واسطه شغل و مقام و جایگاهی که دارند، دیده شدن به بهترین شکل یکی از شاخصه های اساسی در موقعیت آن ها محسوب می شود. دندان افراد جز اولین چیزهایی است که در چهره آن ها به چشم می آید، پس رسیدگی به آن ها ضروری می شود تا آن جا که اصطلاح لبخند هالیوودی باب می شود و در علم دندانپزشکی هم به کار می رود. از مزایای داشتن یک لبخند هالیوودی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. دستیابی به ظاهری زیبا
  2. ارائه یک لبخند متقارن
  3. رفع عیوب، بهم ریختگی و زردی دندان ها
  4. داشتن لبخند گیرا و شخصیت نافذ
  5. ایجاد یک لبخند ایده آل برای صورت
  6. حذف پوسیدگی دندان ها و عفونت احتمالی
مزایای لبخند هالیوودی
لبخند هالیوودی جذابیت چهره را دو چندان می کند

طراحی لبخند دیجیتال چیست؟

طراحی دیجیتال لبخند یا DSD (Digital Smile Design) یک سیستم است که به کمک آن می توان  قبل از شروع به درمان  نتیجه را به صورت دقیق مشاهده کرد. بیمار می تواند نظرات خود را در خصوص نتیجه دلخواه با پزشک بررسی و به اشتراک بگذارد. این نوع طراحی قابل اعتماد و کامل صحیح است . این سیستم به گونه ای طراحی شده که ابعاد و اندازه گیری ها ی آن همگی بر اساس پارامترهای مهم و ویژگی های صورت فرد به دست می آید و نتیجه نهایی را به بهترین شکل و طبیعی ترین  شکل ارائه می دهد.

اصلاح طرح لبخند دندان برای چه افرادی مناسب است؟

بهترین راه برای تشخیص ، مراجعه به دندانپزشک و دریافت مشاوره است . در صورتی که هیچ گونه بیماری لثه یا پوسیدگی وجود نداشته باشد فرد صلاحیت انجام درمان را دارد. افراد زیر کاندید های مناسبی هستند:

  1. افراد دارای فواصل دندانی
  2. افراد دارای بهم ریختگی دندانی
  3. افراد دارای دندان های بدرنگ
  4. افرادی که یک یا چند دندان خود را از دست داده اند.
  5. افرادی با دندان های نامیزان و کوتاه و بلند

طرح لبخند شامل چند دندان می شود؟

در پاسخ به این سوال که طرح لبخند شامل چند دندان است، باید بگوییم که همه چیز به  گستردگی لبخند و مشکلات دندانی موجود بستگی دارد. به عبارت دیگر تعداد دندان های قابل مشاهده در لبخند در اصلاح طرح لبخند بسیار مهم است. همچنین نوع درمانی که انتخاب می کنید نیز می تواند در این مورد موثر باشد. در اصلاح طرح لبخند نه تنها باید به دندان هایی که هنگام لبخند زدن از جلو نمایان است توجه کرد، بلکه باید لبخند را از زوایای مختلف بررسی کرد تا تصمیم درستی گرفت. تعداد دندان های مورد نیاز برای اصلاح در افراد مختلف متفاوت است و برای برخی افراد 8 دندان برای برخی دیگر 10 دندان نیاز به اصلاح دارد. برای تصمیم گیری صحیح لازم است به پزشک مراجعه کنید تا تعداد دندان ها و روش درمانی مناسب برای شما تجویز شود.

اصلاح طرح لبخند در کلینیک بارانا

کلینیک دندانپزشکی بارانا با بهره مندی از کامل ترین تجهیزات، تمامی روش های اصلاح طرح لبخند را زیر نظر متخصصین کار بلد و با بهترین کیفیت به مراجعه کنندگان خود ارائه میدهد. این مجموعه شما را از مراحل ابتدایی تا پایان کار همراهی می کند. شرایط اقساطی 5 ماهه این مجموعه خیال شما را برای بازپرداخت هزینه ها می تواند تا حدی راحت کند. اطلاعات بیشتر را از کارشناسان بارانا بخواهید.” جهت دریافت نوبت یا مشاوره رایگان در بارانا با شماره های 09157609009  یا 05137609009 تماس حاصل فرمایید. ساعات پاسخگویی: صبح 9 الی 14 – عصر 17 الی 20

بهترین دندانپزشکی مشهد
جهت دریافت نوبت از کلینیک بارانا با شماره های درج شده در تصویر تماس بگیرید.

لبخند هالیوودی می تواند برای هر کسی، صرف نظر از جنسیت، شرایط خاصی را داشته باشد. بهترین کاری که می توانید انجام دهید تا بفهمید کاندیدای مناسبی برای این درمان هستید یا نه، این است که به دندانپزشک خود مراجعه کنید. دندانپزشک شما را با جزئیات درمان آشنا می کند و توضیح می دهد که چه نوع فرآیندی در انتظار شما است و در نتیجه چه نوع لبخندی خواهید داشت. البته در این میان سلیقه هر فرد هم مهم است که طرح لبخند فانتزی مدنظرش است یا دقیقا طرح لبخند مثل بازیگران هالیوودی را درنظر دارد.

ایجاد لبخند هالیوودی در مشهد
دندانپزشکی بارانا؛ ارائه دهنده خدمات زیبایی شناسی انواع طرح لبخند

هزینه اصلاح طرح لبخند

طول درمان و هزینه اصلاح طرح لبخند در افراد مختلف متفاوت است چون برای هر شخص با توجه به مشکلاتی که دارد روش مختص به او ارائه میشود. مثلا هزینه و طول درمان فردی که برای اصلاح طرح لبخند خود ارتودنسی و لمینت انجام میدهد نسبت به شخصی که فقط به کامپوزیت دندان احتیاج دارد خیلی طولانی تر است.

سوالات متداول

1- روش های اصلاح طرح لبخند برای رفع چه مشکلاتی به کار می‌روند؟

مشکلاتی مثل فاصله بین دندان ها، بهم ریختگی و نامرتبی دندان، لب پریدگی و زردی دندان ها از جمله مشکلاتی هستند که برای داشتن لبخندی زیباتر باید رفع شوند.

2- اصلاح طرح لبخند چه عوارضی دارد؟

روش های اصلاح طرح لبخند بدون عوارض نیستند. البته این عوارض عموما موقتی و گذرا هستند.

3- مراقبت های بعد از اصلاح طرح لبخند شامل چه مواردی است؟

1- استفاده از مسواک، نخ دندان و دهانشویه. 2- کاهش مصرف نوشیدنی های رنگی مثل چای و قهوه. 3- استفاده از محافظ لثه در صورت انجام ورزش های رزمی 4- ترک عادت های مخرب مثل دندان قروچه .

4-کامپوزیت هالیوودی چیست؟

طرح لبخند کامپوزیت یکی از روش های مقرون به صرفه و آسانی است که برای اکثر افراد با دندان هایی که نواقص جزئی دارند، موثر واقع می شود. معمولا رنگ کامپوزیت دندان A1 به رنگ کامپوزیت هالیوودی نزدیک است که رنگ نزدیک به سفید یخچالی دارد. انتخاب بهترین رنگ کامپوزیت دندان باتوجه به رنگ پوست هر فرد متفاوت خواهد بود.

5-لبخند دندان خرگوشی چگونه است؟

زمانی که دو دندان پیشین، کمی جلوتر و بزرگ تر از سایر دندان ها باشد، لبخند را معمولا زیباتر و جذاب تر می کند که به آن لبخند دندان خرگوشی می گویند. برای ایجاد لبخند دندان خرگوشی معمولا به دلیل ظرافت کار از لمینت دندان استفاده می کنند.

6-آیا درمان ایمپلنت جز لبخند هالیوودی محسوب می شود؟

بله، ایجاد لبخند هالیوودی از فردی به فرد دیگر متفاوت است. زمانی که کسی دندان از دست می دهد، ابتدا باید ایمپلنت انجام دهد و بعد از آن به رفع نواقص ظاهری سایر دندان ها بپردازد. سپس بنا به شرایط دهان فرد از روش های مختلف مانند روکش، لمینت یا کامپوزیت استفاده کند.

7. آیا اصلاح طرح لبخند برای افراد سیگاری  هم مناسب است؟

سیگار باعث تغییر رنگ دندان ها و زرد شدن آن ها می شود. از آن جایی که روش های اصلاح طرح لبخند نظیر کامپوزیت، لمینت و بلیچینگ بسیار حساس هستند و احتمال زرد شدن آن ها با سیگار وجود دارد مناسب افراد سیگاری نیستند و توصیه می شود سیگار را ترک کنید سپس اقدام به درمان نمایید.

8. بهترین سن برای اصلاح طرح لبخند چه زمانی است؟

برای درمان طرح لبخند راه های مختلفی وجود دارد. در روش ارتودنسی می توان درمان را از 10سالگی آغاز کرد اما در روش های دیگر مانند کامپوزیت و لمینت توصیه می شود تا رشد کامل فک و دندان ها صبر کرد . بلیچینگ نیز برای افراد کم سن و سال مناسب  نیست زیرا مقاوت دندان  ها در برابر مواد شیمیایی کم است.

9. اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت مناسب چه افرادی نیست؟

در افرادی که دچار ناهنجاری های فک هستند و دندان های آن ها دارای بهم ریختگی های شدید است این درمان مناسب نیست. همچنین در افرادی که مبتلا به دندان قروچه هستند نیز انجام آن توصیه نمی شود.

دانلود نسخه PDF مقاله اصلی ترین روش های اصلاح طرح لبخند + هزینه و مزایا

برای دسترسی آسان به این مقاله حتی در زمان هایی که به اینترنت دسترسی ندارید، می‌توانید از طریق لینک زیر نسخه پی دی اف این صفحه را دانلود کنید.

دانلود PDF مقاله اصلی ترین روش های اصلاح طرح لبخند + هزینه و مزایا

4.6/5 - (34 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و دکمه فرستادن دیدگاه را بزنید، در سریعترین زمان به سوال و نظرات شما پاسخ خواهیم داد