اهمیت جرم گیری ایمپلنت دندان

برسد به دست افرادی که ایمپلنت دندان انجام داده‌اند

بازدیدها : 560 بازدید

یکی از پرتکرارترین سوالات افرادی که کاشت دندان انجام داده‌اند این است که آیا دندان کاشته شده هم به جرم گیری نیاز دارد؟ در این مقاله قرار است به طور مفصل درباره جرم گیری ایمپلنت دندان و ضرورت و نحوه انجام آن صحبت کنیم. اگر شما هم تجربه ایمپلنت دندان در مشهد را داشته یا قصد انجام آن را دارید، مطالعه این نوشته را از دست ندهید.

کلینیک دندان پزشکی بارانا در مشهد
پاسخگویی سریع به تمامی سوالات دندانپزشکی – کلیک کنید

اهمیت جرم گیری ایمپلنت

اهمیت جرم گیری ایمپلنت دندان
از اهمیت جرم گیری ایمپلت دندان غافل نشوید!

بعد از انجام ایمپلنت دندان باید بهداشت دهان و دندان‌ها را به خوبی رعایت کنیم. اگر به بهداشت دهان و دندان‌ اهمیت ندهیم، باکتری‌های عفونت‌زا در اطراف ایمپلنت جمع شده و وارد استخوان فک می‌شوند. نتیجه این اتفاق چیزی جز از بین رفتن لثه و استخوان فک نیست؛ چرا که در نهایت منجر به لق شدن یا شکستن ایمپلنت می‌شود.
شما می‌توانید با انجام جرم گیری دندان مشهد و استفاده مرتب از مسواک و نخ دندان، استحکام و دوام دندان کاشته شده را بالا ببرید.

آیا جرم گیری ایمپلنت ضروری است؟

بررسی ضرورت جرم گیری ایمپلنت دندان
بررسی علت ضرورت جرم گیری ایمپلنت دندان

اهمیت حفظ سلامت دندان کاشته شده به قدری بالاست که می‌توان گفت جرم گیری ایمپلنت دندان یک انتخاب نیست و بایستی به صورت دوره‌ای انجام شود. اگر جرم گیری روکش ایمپلنت به موقع انجام نشود، می‌تواند آسیب‌های زیادی به همراه داشته باشد. برای کاشت ایمپلنت و یا جرم گیری آن می‌توانید به کلینیک بارانا که از مراکز معتبر دندانپزشکی مشهد محسوب می‌شود، استفاده کنید.
در ادامه نیز مهم‌ترین دلایل ضرورت جرم گیری ایمپلنت را بررسی می‌کنیم:

1) پیشگیری از ابتلا به عفونت

جرم دندان باعث عفونت پریودنتال می‌شود. از طرفی یکی از عوامل عفونت‌های پریودنتال لثه، باکتری‌هایی هستند که در دهان تشکیل می‌شوند. جریان خون می‌تواند این عفونت را به سایر اعضای بدن نیز منتقل کند. تحقیقات نشان می‌دهند که عفونت‌های پریودنتال می‌توانند قلب، ریه و قسمت‌های دیگر بدن را درگیر کرده و موجب ابتلای فرد به بیماری قلبی، ریوی و غیره شوند. برای پیشگیری از بروز این مسئله بهتر است جرم گیری ایمپلنت دندان را جدی بگیریم.

عفونت پریودنتال از عوارض عدم جرم گیری ایمپلنت
از عوارض عدم جرم گیری ایمپلنت می‌توان به عفونت پریودنتال لثه اشاره کرد.

2) حفظ سلامت دندان‌ها

جالب است بدانید که بیماری‌های پریودنتال یکی از اصلی‌ترین دلایل از دست دادن دندان‌ها در دنیا شناخته شده‌اند. همانطور که قبلا هم ذکر کردیم، تجمع باکتری‌های عفونت‌زا، استخوان فک و بافت لثه را از بین می‌برند. وقتی جرم دندان بیشتر از سه میلی‌تر داخل لثه نفوذ کند، خطر ابتلا به بیماری پریودنتال لثه بالا رفته و ناحیه مورد نظر ملتهب می‌شود. التهاب مزمن در این ناحیه، بافت لثه و استخوان را تخریب کرده و در آخر دندان را از بین می‌برد. با جرم گیری ایمپلنت می‌توانیم به حفظ سلامت دندان‌هایمان کمک کنیم.

حفظ سلامت دندان با جرم گیری
جرم گیری ایمپلنت = حفظ سلامت دندان

3) رفع بوی بد دهان

هالیتوزیس یا بوی بد دهان یکی از مشکلاتی است که فرد مبتلا و اطرافیانش را به شدت آزار می‌دهد. این موضوع حتی می‌تواند اعتماد به نفس فرد در هنگام صحبت کردن را نیز تحت تاثیر قرار دهد. اما چطور یک فرد درگیر این مشکل می‌شود؟
تا اینجا متوجه شدیم که عدم رعایت بهداشت دهان و دندان باعث تشکیل جرم ایمپلنت می‌شود. در پی تشکیل جرم و به دنبال آن عفونت، ابتلا به بیماری پریودنتال اتفاق می‌افتد. بیماری پریودنتال مهره آخر این زنجیره بوده که یکی از تاثیرات منفی آن، بوی بد دهان است.
برای پیشگیری از بوی بد دهان یا حتی برطرف کردن این معضل، حتما جرم گیری ایمپلنت دندان را امتحان کنید چرا که راهکار بسیار موثری است.

جرم گیری ایمپلنت = رفع بوی بد دهان
یکی از راهکارهای رفع بوی بد دهان، جرم گیری ایمپلنت است.

4) زیبایی ظاهری

همه ما کاملا به این موضوع واقف هستیم که داشتن دندان‌هایی سفید، سالم و درخشان، تاثیر بالایی بر زیبایی چهره دارند. از طرفی ایجاد جرم بر روی دندان ایمپلنت شده درست مانند دندان طبیعی، از درخشانی و زیبایی روکش می‌کاهد. علاوه بر این، جرم می‌تواند رنگ روکش ایمپلنت را نیز تحت تاثیر قرار داده و آن را کدر و زرد رنگ کند.
با جرم گیری ایمپلنت می‌توانید قدم مثبتی در جهت افزایش زیبایی چهره خود بردارید.

زیبایی چهره با جرم گیری ایمپلنت دندان
جرم گیری دندان ایمپلنت شده تاثیر بالایی در زیبایی چهره دارد.

چند وقت یک بار جرم گیری ایمپلنت انجام دهیم؟

درست مانند دندان‌های طبیعی، این شما هستید که تعداد دفعات جرم گیری دندان ایمپلنت شده خود را تعیین می‌کنید. به عبارتی می‌توان گفت که فاصله زمانی بین هر بار جرم گیری دندان در هر فرد متفاوت بوده و به میزان رعایت بهداشت دندان‌ها بستگی دارد. برخی افراد با رعایت کامل بهداشت دندان و استفاده مرتب از مسواک و نخ دندان، سال‌ها نیازی به جرم گیری ندارند. از طرفی ممکن است برخی افراد دیگر هر ساله، چندین بار نیاز به جرم گیری دندان داشته باشند.

جرم گیری ایمپلنت و تعداد دفعات آن
دفعات مورد نیاز برای جرم گیری ایمپلنت دندان در هر فرد متفاوت است.

تفاوت جرم گیری ایمپلنت با دندان معمولی

برای جرم گیری دندان معمولی از قلم‌هایی با جنس فولاد ضد زنگ استفاده می‌شود در حالی که جنس این قلم در جرم گیری ایمپلنت، تیتانیوم است. علت این امر، عدم واکنش تیتانیوم با بدنه روکش ایمپلنت است.
همچنین جرم گیری ایمپلنت با سه روش انجام می‌شود:

استفاده از لیزر برای جرم گیری ایمپلنت
لیزر یکی از بهترین روش‌ها برای جرم گیری ایمپلنت است.

1. دستی:

در این روش با استفاده از ابزار های دستی و ساده جرم های جزئی دندان را از بین می برند.

2. اولتراسونیک:

جرم گیری اولتراسونیک بسیار سریع و کارآمد است و در مدت کوتاهی می تواند مقدار زیادی جرم و پلاک را از روی دندان ها پاک کند البته این جرم گیری صدای زیادی دارد و احتمالا برای برخی بیماران باعث ناراحتی شود. در این روش با استفاده از قلم دستگاه جرم ها از بین می رود . در مرحله بعد برای جلوگیری از داغ شدن ایمپلنت از اسپری اب استفاده می شود. در انتهای درمان نیز از Airflow برای رفع لک های روی تاج استفاده می شود

3. لیزر:

در جرمگیری با لیزر از  پرتو ساتع شده از دستگاه برای از بین بردن و شکستن  پلاک و جرم های دندان استفاده می شود. جرمگیری با لیزر بسیار دقیق و کم تهاجمی است و از آن برای از بین بردن جرم هایی که در دسترس نیست استفاده می شود. قیمت این روش بیشتر از سایر روش های جرمگیری دندان است.

عدم توجه به  جرمیگیری ایمپلنت دندان چه مشکلاتی را به همراه دارد؟

  1. ایجاد بوی بد دهان
  2. پوسیدگی دندان ها
  3. لق شدن ایمپلنت یا روکش آن
  4. کاهش عمر مفید ایمپلنت
  5. التهاب، خونریزی ،تحلیل لثه و استخوان فک

معرفی مرکز جرم گیری ایمپلنت دندان

“حالا که به اهمیت انجام جرم گیری ایمپلنت پی بردیم، نوبت به انتخاب یک مرکز معتبر و حرفه‌ای برای انجام آن است. کلینیک دندانپزشکی بارانا یکی از مراکز معتبر دندانپزشکی در شهر مشهد است که خوشبختانه این خدمت را به شما عزیزان ارائه می‌کند.
بهتر است بعد از انجام ایمپلنت، حداقل سالی یک الی دو مرتبه جهت معاینه و در صورت نیاز جرم گیری به دندانپزشک مراجعه کنید.
برای دریافت نوبت معاینه رایگان از بارانا با شماره‌های 09157609009 – 05137609009 تماس بگیرید.”

سوالات متداول جرم گیری ایمپلنت

1.آیا می‌توان جرم گیری ایمپلنت دندان را در خانه انجام داد؟
خیر، چرا که در عین حال که باید دندانپزشک به وسیله دستگاه‌های مخصوصی جرم گیری را انجام دهد، هزینه ایمپلنت دندان بالا بوده و در صورت آسیب روکش، ترمیم آن نیز هزینه‌ بالایی دارد.

2. آیا جرم گیری ایمپلنت باعث لق شدن آن می‌شود؟
خیر، فرایند جرم گیری به تنهایی باعث لق شدن دندان کاشته شده نمی‌شود بلکه از لق شدن ایمپلنت نیز جلوگیری می‌کند.

3. آیا جرم گیری ایمپلنت درد دارد؟
به طور کلی در طول فرایند جرم گیری ایمپلنت دردی احساس نخواهید کرد. با این حال در صورتی که احساس درد داشتید، دندانپزشک پیش از شروع جرم گیری، داروی بی‌حسی تزریق می‌کند.

4. آیا خونریزی لثه در جرم گیری دندان کاشته شده طبیعی است؟
گاهی ممکن است در حین فرایند جرم گیری، لثه دچار خونریزی شود اما نگران نباشید چرا که این اتفاق، طبیعی است.

5. آیا جرم گیری ایمپلنت دندان با لیزر خطرناک است؟
خیر، جرم گیری ایمپلنت با لیزر نه تنها خطرناک نبوده، بلکه درمقایسه با سایر روش‌ها خطر کمتری نیز دارد.

دانلود نسخه آفلاین مقاله جرم گیری ایمپلنت دندان

لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و دکمه فرستادن دیدگاه را بزنید، در سریعترین زمان به سوال و نظرات شما پاسخ خواهیم داد