تجربه دندانپزشکی بدون درد

دندانپزشکی بدون درد؛ واقعیت یا خیال؟

بازدیدها : 1429 بازدید

پیشرفت های گسترده در حوزه درمان باعث شده است تا دندانپزشکی بدون درد دیگر چیزی فرای تصور نباشد. استفاده از روش های لیزر درمانی، کامپوزیت ها و مواد پرسلن، سوزن های میکرو و گاز خنده از جمله مواردی است که به کمک حوزه دندانپزشکی آمده است. در ادامه به برخی از مهم ترین اقدامات دندانپزشکی که باعث می شود افراد درد کمتری را تجربه کنند اشاره کرده ایم، همراه ما باشید.

بهترین دندانپزشکی مشهد
جهت دریافت نوبت از کلینیک بارانا با شماره های درج شده در تصویر تماس بگیرید.

درمان های دندانپزشکی از هر نوعی معمولا با درد و ناراحتی بسیار همراه می شوند. به همین دلیل است که اکثر مواقع افراد از مراجعه به دندانپزشکی برای رفع مشکلات دندانی خود می ترسند.

کسانی که در طول درمان های قبلی دندانپزشکی خود تجربیات دردناکی داشته اند، ممکن است بیش از سایرین از مراجعه به دندانپزشکی بترسند. کلینیک دندانپزشکی بارانا در مشهد هم با استفاده از متدهای نوین درمانی سعی کرده است تا در این بخش نقش بسزایی را ایفا کند.

با دندانپزشکی بدون درد مشکلات دندانی به حداقل ممکن می رسد
دندانپزشکی بدون درد باعث می شود تا افراد راحت تر به دندانپزشکی مراجعه کنند

خوشبختانه باید گفت که با پیشرفت تکنولوژی تحقق رویای دندانپزشکی بدون درد دیگر چیزی دور از انتظار نیست. امروزه اکثر درمان های دندانپزشکی دیگر آنچنان دردناک نیستند. در ادامه به برخی از آن ها اشاره می شود:

روش های مدرن در درمان های دندانپزشکی بدون درد

برخی از روش های کلیدی که دندانپزشکان برای انجام درمان‌های دندانی بدون درد یا درمان هایی با عوارض کمتر استفاده می‌کنند، عبارتند از:

1- درمان با لیزر

امروزه لیزر درمانی بخش رایجی در دندانپزشکی محسوب می شود. به طور کلی دندانپزشکی بدون درد با لیزر برای بافت های نرم دهان مانند لثه بیشتر کاربرد دارد. البته در زمینه اقدامات زیبایی مانند بلیچینگ هم لیزر درمانی کار را به مراتب آسان تر کرده است.

پیش از این فناوری، دندانپزشکان از روش‌های دردناکی برای انجام جراحی‌های لثه استفاده می‌کردند، اما اکنون بیماران با جراحی‌های لیزری درد و ناراحتی کمتری را تجربه خواهند کرد.

موضوع این مقاله می تواند با موضوع موردنظر شما همراستا باشد: دندانپزشکی با لیزر؛ روشی کم عوارض برای درمان

لیزر درمانی از روش های مرسوم در دندانپزشکی مدرن
تأثیر لیزر در دندانپزشکی بدون درد

2- کامپوزیت ها و پرکردن با پرسلن

سال‌ها قبل دندانپزشکان برای پرکردن دندان فقط  از آمالگام یا همان مواد سیاه فلزی استفاده می کردند. آنها برای ایجاد یک پایه محکم، سوراخ های عمیقی را روی دندان ایجاد می کردند. اما در این حالت دندان ضعیف تر و بیشتر مستعد ترک می‌شد.

در حال حاضر بسیاری از دندانپزشکان از کامپوزیت ها و پرکننده های سرامیکی استفاده می کنند که درد کمتری نسبت به پرکننده‌های فلزی دارند. علاوه بر این، این پرکردگی‌ها نیازی به سوراخ کردن عمیق دندان ندارند؛ چرا که با کمک چسب‌ها محکم می‌شوند تا برای مدت طولانی در جای خود باقی بمانند.

استفاده از مواد کامپوزیت یکی از درمان های مدرن در دندانپزشکی بدون درد است
کامپوزیت دندان یکی از درمان های مدرن در ترمیم محسوب می شود

3- سوزن‌های میکرو و آرام‌بخش

در حال حاضر دندان‌پزشکان از دوز کنترل‌شده آرام‌بخش و سوزن‌های میکرو برای حذف درد در حین انجام عمل استفاده می‌کنند. این در حالی است که قبلا آمپول های بی حسی بزرگ درد بسیاری را به بیمار منتقل می کرد.

استفاده از سوزن های میکرو یکی از روش های موثر در داشتن دندانپزشکی بدون درد است
استفاده از سوزن‌های میکرو درد بیمار را تا حد زیادی کاهش می دهد

4- گاز خنده

برخی از دندانپزشکان از اکسید نیتروژن (گاز خنده)، برای کنترل درد و اضطراب بیماران استفاده می کنند. این نوع گاز به بیماران کمک می کند تا در طول درمان دندان احساس آرامش داشته باشند. این گاز معمولاً از طریق استنشاق وارد بدن بیمار می شود. گاز خنده هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان قابل استفاده است.

با تمام این پیشرفت ها در حوزه درمان، دندانپزشکی بدون درد دیگر داستان و تخیل نیست، بلکه به عنوان یک واقعیت ملموس در خدمت افراد قرار گرفته است.

گاز خنده از روش های موثر و مدرن در دندانپزشکی بدون درد است
استفاده از گاز خنده می تواند نقش بسیاری در تجربه داشتن دندانپزشکی بدون درد نقش ایفا کند

مزایای استفاده از روش های دندانپزشکی بدون درد

بیش از 60 درصد از مردم در سراسر جهان از مراجعه به دندانپزشک می ترسند. شایع ترین دلیل این اضطراب، درد ناشی از اقدامات دندانپزشکی است. با این حال امروزه بسیاری از دندانپزشکان از ابزارهای مدرن برای انجام اقدامات دندانپزشکی و ارائه انواع آرامبخش برای کنترل درد بیماران خود استفاده می کنند.

کسانی که از مراجعه به دندانپزشک فقط برای جلوگیری از تجربه های دردناک می ترسند، باید سعی کنند تا یک مرکز دندانپزشکی بدون درد را انتخاب کنند که با استفاده از ابزارها و فناوری های مدرن، بهترین ها را برای آن ها ارائه دهند. انتخاب روش های دندانپزشکی بدون درد مزایای مختلفی دارد، برخی از آن ها عبارتند از :

1- کاهش تعداد ویزیت های درمانی

یک دندانپزشک که روش های بدون درد را در اولویت قرار می دهد، اغلب گزینه های درمانی ترکیبی را برای کاهش نیاز به مراجعه مجدد به کلینیک ارائه می دهد. به عنوان مثال با تجویز دوز کنترل شده آرامبخش، انجام درمان‌های مختلف مانند کانال‌های ریشه، ترمیم های چندگانه، کشیدن دندان و… برای بیماران آسان‌تر می‌شود.

2- بهبود رابطه دندانپزشک و بیمار

زمانی که اقدامات دندانپزشکی بدون درد استفاده شود، باعث آرامش بیشتر بیمار می شود و تا حد زیادی از اضطراب و ترس از دندانپزشکی او می کاهد. حتی دندانپزشکان می توانند به راحتی و به سرعت زمانی که بیمارانشان آرام  نشسته اند، کار خود را شروع کنند. این مسئله به ایجاد یک رابطه قوی و مبنی بر اعتماد بین دندانپزشک و بیمار کمک بسیاری می کند.

مزایای درمان دندانپزشکی بدون درد در مشهد
ارتباط صمیمانه دندانپزشک با بیمار باعث می شود تا فرد ترس کمتری از دندانپزشکی داشته باشد

3- افزایش شانس پذیرش درمان

هنگامی که بیماران هیچ نگرانی از دندانپزشکی نداشته باشند، به احتمال زیاد توصیه های درمانی دندانپزشکی را که توسط دندانپزشک ارائه می شود، می پذیرند. با استفاده از روش‌های دندانپزشکی بدون درد بیماران می‌توانند به درمان‌های آینده خود بیشتر امیدوار باشند، چه در مورد کاشت ایمپلنت دندان باشد و چه تاج دندان، آن‌ها تمایل بیشتری به پذیرش هرگونه درمان دندانی پیدا می کنند. در نهایت این امر به بهبود سلامت دهان و دندان بیماران کمک بیشتری می نماید.

کلینیک بارانا؛ ارائه دهنده انواع خدمات درمانی و زیبایی دندانپزشکی

“اگر در مشهد هستید و به دنبال خدمات دندانپزشکی پیشرفته می باشید، می توانید به سراغ خدمات کلینیک دندانپزشکی بارانا بروید. این مجموعه سعی کرده است تا با استفاده از روش های مدرن، خدمات دندانپزشکی بدون درد را برای مراجعه کنندگان عزیز ارائه دهد. کارشناسان و دندانپزشکان بارانا با بیماران خود صحبت می کنند تا دلیل ترس و انتظاراتشان را بفهمند تا بر این اساس، محیطی آرام را برای حذف اضطراب آن‌ها ایجاد کنند.” 
شماره‌های تماس: 09157609009 – 05137609009 ساعات پاسخگویی: 9 الی 13 و  16 الی 21

کلینیک بارانا مشهد
ما در کلینیک بارانا سخت کار می کنیم تا مطمئن شویم شما بیشتر می خندید.

سؤالات متداول

آیا لیفت لثه با لیزر درمانی انجام می شود؟

بله، لیفت لثه با لیزر در کلینیک دندانپزشکی بارانا انجام می شود. در این روش با کمک لیزر بافت های اضافه لثه از روی تاج دندان حذف می شود تا در نهایت تاج به اندازه کافی در معرض دید قرار بگیرد. عوارض و خونریزی این اقدام دندانپزشکی به مراتب کمتر از روش سنتی آن است.

آیا دندانپزشکی بدون درد در مشهد انجام می شود؟

بله، کلینیک دندانپزشکی بارانا با داشتن تجهیزات و امکانات به روز سعی کرده است که در این حوزه نقش ایفا کند تا در نهایت ترس مراجعه کنندگان به حداقل ممکن برسد. دندانپزشکی بدون درد با لیزر از جمله آن‌هاست که در درمان های متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آیا ایمپلنت دیجیتالی درد کمتری دارد؟

بله، ایمپلنت دیجیتال هم یکی از روش های دندانپزشکی بدون درد محسوب می شود. با توجه به اینکه در این روش از اسکن دیجیتالی دهان و مدل سازی سه بعدی استفاده می شود، بیمار درد کمتری را در هر یک از مراحل انجام ایمپلنت خواهد داشت.

دانلود PDF مقاله دندانپزشکی بدون درد؛ واقعیت یا خیال؟

برای دسترسی به این مقاله در حالت آفلاین، فایل pdf آن در اختیار شما است. برای مطالعه فایل PDF اینجا را کلیک کنید:

دانلود PDF مقاله دندانپزشکی بدون درد؛ واقعیت یا خیال؟

5/5 - (43 امتیاز)

2 دیدگاه

  1. ایمپلنت دندان فک بالاوپایین همراه باپرکردن چقدرهزینه دارد؟؟

    محیابیات
    1. Author

      قیمت ایمپلنت دندان بستگی داره که شما از چه برندی استفاده کنید. و قیمت پر کردن دندان هم به میزان پوسیدگی بستگی داره که عمیق هست یا سطحی. برای اطلاعات دقیق تر با همکاران ما در کلینیک تماس بگیرید: 09157609009 یا 05137609009

      مریم داوودی

دیدگاهتان را بنویسید

نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و دکمه فرستادن دیدگاه را بزنید، در سریعترین زمان به سوال و نظرات شما پاسخ خواهیم داد