کامپوزیت برای اصلاح دندان کج

چرا کامپوزیت دندان کج را توصیه نمیکنیم؟

بازدیدها : 40 بازدید

آیا کامپوزیت دندان کج امکان‌پذیر است؟ کامپوزیت برای دندان های کج زمانی انجام می‌شود که میزان کجی دندان بیش از حد اندازه نباشد. اگر کجی دندان بسیار جزئی باشد، می‌توان با ونیز کامپوزیت ظاهر آن را اصلاح کرد. اما اگر میزان کجی دندان‌ها زیاد باشد، دندانپزشک ابتدا ارتودنسی متحرک و سپس کامپوزیت را پیشنهاد می‌کند.

ارائه دهنده انواع خدمات دندانپزشکی در کلینیک بارانا
برای رزرو نوبت و تعیین وقت مشاوره رایگان روی بنر کلیک کنید.

داشتن لبخندی زیبا تاثیر بسزایی بر روی زیبایی چهره دارد. دندان‌های کج و نامرتب می‌توانند سال‌ها شما را از لبخندهای واقعی محروم کنند. اگر شرایطی مشابه دارید و نمی‌توانید آزادانه و با خیال راحت، بدون آنکه از ظاهر دندان‌های خود خجالت بکشید در جمع لبخند بزنید، بارانا در کنار شما و حامی لبخندهای زیبای شما است. در این مجموعه کادری مجرب از بهترین متخصص‌های دندانپزشکی، بهترین طرح درمانی را برای شما پیاده‌سازی می‌کنند. کامپوزیت دندان کج جلو امکان‌پذیر است یا باید ارتودنسی انجام دهید؟ به این سوال در ادامه پاسخ داده‌ایم.

قیمت کامپوزیت دندان کج

هزینه کامپوزیت دندان کج با توجه به موارد متعددی تعیین می‌شود. برای برآورد قیمت دقیق، ابتدا باید توسط دندانپزشک معاینه شوید. در جلسه مشاوره متوجه خواهید شد که آیا کجی دندان شما با ونیر کامپوزیت قابل اصلاح است یا خیر. هزینه کامپوزیت در کلینیک بارانا به ازای هر واحد از 1/800/000 تومان شروع شده و بسته به برند کامپوزیت تا 3/000/000 تومان متغیر است.

اگر بنا به تشخیص دندانپزشک، ارتودنسی نیاز باشد؛ هزینه اصلاح این دندان کج بیشتر می‌شود. دندان‌هایی با میزان کجی اندک را می‌توان با ارتودنسی متحرک اصلاح کرد که هزینه و طول درمان کمتری دارد. اما برای دندان‌های خیلی کج، پیش از کامپوزیت باید ارتودنسی ثابت انجام دهید. تخصصی‌ترین خدمات ارتودنسی در مشهد را از کلینیک دندانپزشکی بارانا دریافت کنید.

کامپوزیت برای دندان های کج امکان دارد یا خیر؟

یکی از پرتکرارترین سوالات مراجعین از متخصصین کلینیک بارانا به هنگام مشاوره در زمینه کامپوزیت دندان در مشهد، این است که آیا کامپوزیت یک دندان کج امکان‌پذیر است؟ در پاسخ باید گفت اگر میزان کجی و نامرتبی دندان‌ها چندان زیاد نباشد؛ می‌توان ظاهر دندان را با کامپوزیت اصلاح کرد. اما اگر میزان کجی دندان بیشتر باشد (تشخیص بر عهده متخصص است)؛ ارتودنسی درمانی موثرتر است.

از درمان ارتودنسی در دو حالت ثابت و متحرک می‌توان استفاده کرد. ارتودنسی همراه یا متحرک در صورتی استفاده می‌شود که بهم‌ریختگی ظاهر دندان‌ها جزئی باشد. این صفحه پلاستیکی را خودتان به راحتی می‌توانید از روی دندان‌هایتان برداشته و مجدداً جایگذاری کنید. ارتودنسی همراه برای دندان‌هایی که کجی مختصری دارند نتیجه بسیار بهتری از کامپوزیت دارد.

ارتودنسی دندان کج
کامپوزیت به همراه ارتودنسی، بهترین طرح درمانی برای دندان‌های کج است.

کامپوزیت دندان های کج جلو بهتر است یا ارتودنسی؟

دندان کج جلو را چگونه صاف کنیم؟ رویش دندان‌ها به صورت کج و نامرتب یا کج شدن دندان‌ها در طول زمان، یکی از مشکلات نسبتاً شایعی است که برخی افراد با آن مواجه هستند. کج شدن دندان علت‌های متعددی دارد که شایع‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • ژنتیک
  • افزایش سن
  • سابقه آسیب یا ضربه
  • عدم مراقبت صحیح از دندان‌ها از کودکی
  • طرح‌های درمانی غلط توسط دندانپزشک غیرحرفه‌ای

باتوجه به اینکه کامپوزیت یک درمان سریع و موثر برای پوشاندن عیوب ظاهری دندان است، تقاضا برای کامپوزیت دندان های کج روزبه‌روز افزایش می‌یابد.

معمولاً کامپوزیت دندان کج جلو برای افراد در اولویت است. اگر یکی از دندان‌هایتان بر اثر ضربه یا آسیب جزئی به میزان خیلی کم کج شده است؛ دندانپزشک می‌تواند ظاهر آن را با ونیر کامپوزیت اصلاح کند. اما برخی افراد به صورت ژنتیکی و از همان سنین کودکی دندان‌های کج و نامرتبی دارند. توجه داشته باشید که کامپوزیت برای این میزان از کجی و نامرتبی به هیچ عنوان طرح درمانی مناسبی نیست و باید ارتودنسی صورت بگیرد.

کامپوزیت برای دندان کج بدون ارتودنسی

آیا کامپوزیت دندان کج را صاف میکند؟! اگرچه کامپوزیت دندان های کج درمان سریع‌تر و شاید اقتصادی‌تری در مقایسه با ارتودنسی باشد؛ اما نباید به قیمت خراب شدن یا از دست دادن دائمی دندانتان آن را انجام دهید! یک دندانپزشک غیرحرفه‌ای و بی‌تجربه ممکن است دندان را به میزان زیادی تراش داده تا بتواند کجی دندان را با کامپوزیت پوشش دهد. در این‌صورت نه تنها ظاهر دندان اصلاح نمی‌شود بلکه سلامت دندان هم آسیب می‌بیند.

ارتودنسی بهتر است یا کامپوزیت

کامپوزیت بدون ارتودنسی، برای دندان‌هایی که به میزان بسیار ناچیزی کج هستند قابل انجام است.

چرا نباید دندان خیلی کج را کامپوزیت کرد؟

کامپوزیت در واقع یک ماده خمیری شکل است که در قالب یک روکش برای پوشاندن عیوب جزئی دندان از آن استفاده می‌شود. ایرادهایی مانند لب پریدگی و ترک دندان، بد رنگی یا فاصله‌های کم میان دندان‌ها را می‌توان با ونیر کامپوزیت اصلاح کرد اما این روکش به هیچ عنوان درمانی برای اصلاح کجی دندان نیست.

ارتودنسی به زمان و صبوری بیشتری نیاز دارد درحالی‌که کامپوزیت یک دندان کج تنها در یک جلسه انجام می‌شود. به همین‌خاطر افراد ترجیح می‌دهند کامپوزیت را جایگزین ارتودنسی کنند. اگر میزان کجی دندان زیاد باشد، ونیر کامپوزیت به هیچ عنوان نتیجه خوبی به همراه نخواهد داشت.

کامپوزیت دندان کج چگونه انجام میشود؟

روند کامپوزیت دندان خیلی کج بی‌شک با دندان‌هایی که ظاهر مرتب‌تری دارند، تفاوت‌هایی دارد. کامپوزیت دندان های کج و کوله به تخصص و مهارت بیشتری نیاز دارد و باید در انتخاب دندانپزشک خود توجه بیشتری داشته باشید. اگر میزان کجی دندان زیاد باشد؛ بهترین طرح درمانی، کامپوزیت به همراه ارتودنسی متحرک است.

در این طرح درمانی، دندانپزشک سعی می‌کند با کمک ارتودنسی جایگاه قرارگیری دندان را تا جایی که امکان دارد اصلاح کند. در نهایت اگر میزان خیلی کمی کجی باقی بماند، با کامپوزیت به سادگی اصلاح می‌شود. نکته مهم این است که ارتودنسی در این طرح درمانی، به اندازه ارتودنسی ثابت زمان‌بر و پرهزینه نیست و سریع‌تر از درمان خود نتیجه می‌گیرید.

چگونگی کامپوزیت دندان کج
ارتودنسی همراه با کامپوزیت، دندان کج را به بهترین شکل ممکن اصلاح می‌کند.

ارتودنسی همراه با کامپوزیت، دندان کج را به بهترین شکل ممکن اصلاح می‌کند.

اصلاح فرم دندان‌های کج با کامپوزیت در کلینیک بارانا

اگر می‌خواهید کامپوزیت کنید اما اطلاعات زیادی راجع‌به این طرح درمانی ندارید، از طریق شماره‌های 09157609009 یا 05137609009 با کلینیک دندانپزشکی بارانا تماس گرفته و از متخصصین کلینیک مشاوره دریافت کنید. مشاوران کلینیک همه روزه آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

کلینیک دندانپزشکی بارانا در مشهد
مرکز تخصصی دندانپزشکی بارانا در مشهد

سوالات متداول کامپوزیت دندان کج

آیا برای کامپوزیت یک دندان کج، احتیاج به تراش مینای دندان است؟

در انجام ونیر کامپوزیت حرفه‌ای، تراش دندان در کمترین میزان ممکن است. نیاز یا عدم نیاز به تراش دندان برای قرار دادن روکش کامپوزیت، به وضعیت و مقدار کجی دندان بستگی دارد.

آیا می‌توان تنها یک دندان کج را کامپوزیت کرد؟

بله؛ اما برای داشتن طرح لبخندی زیباتر، معمولاً کامپوزیت حداقل 8 واحد دندان‌های جلو توصیه می‌شود.

کامپوزیت دندان های روی هم رفته چگونه صورت می‌گیرد؟

برای دندان‌های روی هم رفته، ارتودنسی و سپس کامپوزیت طرح درمانی موثرتری نسبت به کامپوزیت به تنهایی است.

آیا کامپوزیت دندان کج و ترک خورده نیز امکان پذیر است؟

لب پریدگی و ترک‌ دندان‌ها را نیز می‌توان با کمک ونیر کامپوزیت اصلاح کرد.

دانلود PDF مقاله كامپوزیت دندان کج

برای مطالعه این مقاله در حالت آفلاین به صورت نسخه پی دی اف، اینجا کلیک کنید.

لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و دکمه فرستادن دیدگاه را بزنید، در سریعترین زمان به سوال و نظرات شما پاسخ خواهیم داد