سفید کردن دندان در خانه

سفید کردن دندان با روش های خانگی و پزشکی

بازدیدها : 1449 بازدید

امروزه داشتن دندان‌های سفید به نماد جذابیت و آراسته بودن تبدیل شده‌اند. خوشبختانه با روش‌های سفید کردن دندان در خانه می‌توان دندان‌های درخشان داشت. با روش‌های ارزان و آسان سفید کردن دندان در خانه که به راحتی در دسترس همه هستند، هیچ بهانه‌ای برای زرد بودن دندان وجود ندارد. در این مقاله چند روش خانگی رفع زردی دندان برای از بین بردن لکه‌ها را مورد بحث قرار می‌دهیم.

دندانپزشکی مشهد
کلینیک دندانپزشکی بارانا مشهد؛ جایی که لبخندهای زیبا آغاز می‌شود.

12 روش خانگی سفید کردن دندان

در ادامه برخی از روش های سفید کردن دندان در خانه بررسی شده است. البته که لازم نیست تمام این روش‌ها را هم‌زمان انجام دهید. می‌توانید هر روش را برای چند هفته یا بیشتر امتحان کنید، سپس روش بعدی را امتحان کنید و ببینید کدام درمان خانگی سفید کردن دندان برای شما کارآمدتر و راحت‌تر است.

1. روغن کشی برای سفید کردن دندان

روغن کشی یکی از روش‌های درمان سنتی است در کمک به حفظ و یا بهبود بهداشت دهان و دندان و حذف سموم بدن کاربرد دارد. روغن کشی شامل چرخاندن روغن در اطراف دهان برای از بین بردن باکتری‌هایی است که ممکن است تبدیل به پلاک شده و باعث زرد شدن دندان ها شوند. از کاربردی ترین روغن ها برای این کار میتوان به روغن نارگیل اشاره کرد.
هم طعم مطلوب دارد و هم فواید آن برای سفید شدن دندان چشمگیر است.

استفاده از روغن نارگیل برای سفید شدن دندان
روغن نارگیل علاوه بر رفع بوی بد دهان یکی از روش‌های سفید شدن دندان در خانه است

نارگیل همچنین سرشار از اسید لوریک است که به دلیل توانایی در کاهش التهاب و از بین بردن باکتری‌ها شناخته شده است. چند مطالعه نشان داده‌اند که روغن‌کشی روزانه، باکتری‌های موجود در دهان را به همراه پلاک و التهاب لثه کاهش می‌دهد و مانند دهان‌شویه‌های شیمیایی تأثیرگذار خواهد بود.

استرپتوکوک موتانس یکی از انواع اولیه باکتری‌های موجود در دهان است که باعث ایجاد پلاک و التهاب لثه می‌شود. طبق مطالعه‌ای عنوان شد که مصرف روزانه روغن نارگیل به طور قابل توجهی استرپتوکوک موتانس را پس از دو هفته کاهش می‌دهد و به اندازه یک دهانشویه ضد میکروبی می‌تواند در جهت جلوگیری از ایجاد پلاک مؤثر واقع شود.

بسیاری از مردم ادعا می‌کنند که دندان‌هایشان بعد از روغن کشیدن منظم، سفیدتر و درخشان‌تر می‌شود و در سفید کردن دندان‌هایشان روغن نارگیل نقش پر‌رنگی داشته است.

برای روغن کشی، 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را در دهان خود بریزید و سپس آن را فشار دهید و از طریق دندان‌های خود حرکت دهید. روغن نارگیل در دمای اتاق جامد است؛ بنابراین ممکن است لازم باشد چند ثانیه صبر کنید تا ذوب شود. به یاد داشته باشید که حتماً پس از استفاده آن را در توالت یا سطل زباله بریزید؛ زیرا ممکن است در لوله‌ها به حالت جامد برگردد و باعث گرفتگی شود.

2. استفاده از لیمو یا آب لیمو

یک روش خانگی سفید کردن دندان، استفاده از لیمو است. عصاره و پوست لیمو می‌تواند برای سفید کردن دندان استفاده شود. لیمو حاوی مقدار زیادی اسید سیتریک است که خاصیت سفیدکنندگی دارد. از خواص ضد باکتریایی لیمو برای کاهش پلاک دندان نیز استفاده می‌شود.

استفاده از لیمو برای سفیدی دندان
لیمو به دلیل خاصیت اسیدی خود، به سفید شدن دندان کمک میکند

برای سفید شدن دندان در خانه می‌توانید از لیمو به چند روش استفاده کنید. برای مثال پوست لیمو را روی دندان‌های لکه‌دار بمالید و یا آب لیمو را در دهان نگه دارید و بچرخانید. حتی می‌توانید نمک را روی برش لیمو بپاشید و سپس روی دندان خود بمالید یا آب لیمو و نمک را مخلوط کنید و محلول را هنگام مسواک زدن بر روی خمیر دندان بزنید.

استفاده از این روش خانگی سفید کردن دندان خیالتان را آسوده می نماید و می دانید کاری که با دندان‌هایتان انجام می‌دهید، هیچ ضرری ندارد و از یک لبخند سفیدتر بهره‌مند خواهید شد. پوست پرتقال نیز بخاطر خاصیت اسیدی که دارد میتواند به سفید شدن دندان ها کمک کند.

3. به دندان‌های خود جوش شیرین بمالید

جوش شیرین با خاصیت سفیدکنندگی طبیعی تبدیل یک ماده محبوب در خمیر دندان‌ها شده است. جوش شیرین ماده ای است که باعث پاک کردن لکه‌های سطحی روی دندان‌ها میشود. همچنین باعث ایجاد محیط قلیایی در دهان شما میشود که در از بین بردن باکتری‌ها و یا رشد آنها تاثیرگذار است. این روش درمانی، یک شبه در سفید کردن دندان شما تاثیر ندارد. اما با استفاده مداوم، به مرور متوجه تغییر خواهید شد.

استفاده از جوش شیرین جهت سفیدی دندان
جوش شیرین علاوه بر خاصیت سفیدکنندگی دندان، ضد باکتری نیز هست

مطالعات متعدد نشان می‌دهد که خمیر دندان حاوی جوش شیرین می‌تواند سلامت دندان‌ها را بهبود بخشد و اثر سفیدکنندگی داشته باشد. همچنین عنوان شده است که خمیر دندان‌های حاوی جوش شیرین به طور قابل توجهی در کاهش پلاک، التهاب لثه و خونریزی بیشتر از خمیر دندان‌های معمولی بدون جوش شیرین موثر هستند.

برای استفاده از جوش شیرین، 1 قاشق چایخوری جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کنید و دندان های خود را با آن مسواک بزنید. می توانید این کار را چند بار در هفته انجام دهید.

4. مخلوط پودر زغال فعال با آب

زغال فعال ممکن است به عنوان یک درمان خانگی سفید کردن دندان استفاده شود. زغال فعال می‌تواند بار منفی داشته باشد و به پلاک دندانی با بار مثبت روی سطوح دندان متصل شود. از این رو، ممکن است روی سطوح دندان جذب شود و منجر به سفید شدن دندان و تغییر رنگ شود.

می‌توانید از زغال فعال موجود در بازار به شکل پودر استفاده کنید. پودر زغال چوب را با آب مخلوط کنید تا خمیری به دست آید و از آن برای مسواک زدن دندان‌های خود استفاده کنید.

زغال فعال برای سفیدی دندان
خمیر حاصل از مخلوط زغال فعال با آب به سفیدی دندان کمک میکند

5. مالیدن پوست موز بر روی دندان

پوست موز مملوء از مواد معدنی ضروری مانند منیزیم، منگنز و پتاسیم هست. این مواد معدنی در سطح دندان جذب شده و باعث سفید کردن دندان می‌شوند. می‌توانید قسمت زیرین پوست موز را به دندان‌های خود بمالید. پس از این کار، اجازه دهید حداقل ده دقیقه بماند. بعد یک مسواک خشک بردارید و روی دندان‌های خود بکشید. پس از انجام این کار، پوست آن را با مسواک بردارید و مسواک زدن معمول خود را با استفاده از خمیر دندان انجام دهید. این روال را انجام دهید و نتایج را مشاهده کنید.

6. خمیر دندان سفید کننده قوی

همه خمیردندان‌ها، به دلیل مواد ساینده ملایمی که در ترکیبات خود دارند؛ لکه‌های سطحی روی دندان‌ها را از بین می‌برند. اما برخی از خمیردندان‌های سفیدکننده حاوی مواد براق‌کننده ملایم یا عوامل شیمیایی هستند که اثربخشی بیشتری در ازبین‌بردن لکه‌ها فراهم می‌کنند. البته این خمیردندان‌ها فقط لکه‌های سطحی را از بین برده و حاوی مواد بلیچینگ نیستند. این محصولات می‌توانند رنگ دندان‌ها را حدود یک درجه روشن‌تر کنند.

مالیدن پوست موز برای سفیدی دندان
مالیدن لایه زیرین پوست موز به دندان به مدت 10 دقیقه به سفیدن شدن دندان کمک میکند

7. از پراکسید هیدروژن استفاده کنید

پراکسید هیدروژن نوعی سفیدکننده طبیعی برای دندان است که باعث از بین بردن باکتری های دندان شما میشود. از آنجایی که این ماده توانایی از بین بردن باکتری را دارد، قبلا کاربرد پراکسید هیدروژن برای ضدعفونی کردن زخم‌ها بوده است. اما امروزه بسیاری از محصولات سفیدکننده صنعتی حاوی پراکسید هیدروژن می باشند. طبق تحقیقات متخصصان، این نتیجه به دست آمده است که خمیر دندان حاوی مقدار زیادی پراکسید هیدروژن پس از 12 هفته مؤثرتر از خمیر دندان‌هایی است که مقدار کمتری پراکسید دارند و باعث سفیدی بیشتر میشوند. خمیر دندان حاوی پراکسید هیدروژن در از بین بردن تغییر رنگ دندان به علت مصرف قهوه، تاثیرگذار تر است.

اما مراقب باشید که در استفاده از این خمیردندان زیاده روی نکنید زیرا ممکن است تحریک لثه و حساسیت دندان ها را به همراه داشته باشد.

استفاده از پراکسید هیدروژن برای دندان
پراکسید هیدروژن علاوه‌بر داشتن خاصیت سفیدکنندگی، ضدعفونی‌کننده نیز هست

از پراکسید هیدروژن به عنوان دهانشویه قبل از مسواک زدن میتوان جهت سفید کردن دندان استفاده کرد. اطمینان حاصل کنید که برای جلوگیری از عوارض جانبی از محلول 1.5٪ یا 3٪ استفاده می‌کنید. رایج‌ترین غلظت پراکسید هیدروژن در داروخانه، محلول 3٪ است. به راحتی می‌توانید این غلظت را با مخلوط کردن مقادیر مساوی پراکسید و آب تا 1.5 درصد رقیق کنید.

راه دیگر استفاده از پراکسید هیدروژن مخلوط کردن آن با جوش شیرین برای تهیه خمیر دندان است. 2 قاشق چایخوری پراکسید هیدروژن را با 1 قاشق چایخوری جوش شیرین ترکیب کنید و به آرامی دندان‌های خود را با این مخلوط مسواک بزنید. استفاده از این خمیر خانگی را به چند بار در هفته محدود کنید، زیرا استفاده بیش از حد می‌تواند مینای دندان شما را فرسایش دهد.

8. میوه و سبزیجات بخورید

رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزیجات هم برای بدن و هم برای دندان شما مفید است. در حالی که آنها جایگزینی برای مسواک زدن نیستند، اما میوه ها و سبزیجات ترد و خام می‌توانند به پاک کردن پلاک هنگام جویدن و در نتیجه سفید کردن دندان کمک کنند. توت فرنگی و آناناس دو میوه‌ای هستند که ادعا می‌شود به سفید کردن دندان های شما کمک می‌کنند.

مصرف سبزیجات برای سفیدی دندان
سبزیجات به پاک شدن پلاک‌های دندان کمک میکنند

1.توت فرنگی

سفید کردن دندان‌ ها با مخلوط توت فرنگی و جوش شیرین یک درمان طبیعی بوده که بسیار محبوب شده است. برای استفاده از این درمان، یک توت فرنگی تازه را له کنید، آن را با جوش شیرین ترکیب کنید و مخلوط را روی دندان های خود بکشید. طرفداران این روش ادعا می‌کنند که اسید مالیک موجود در توت فرنگی رنگ زرد روی دندان‌های شما را از بین می‌برد.

توت فرنگی به لایه‌برداری و سفید کردن دندان های شما کمک می‌کند، اما بعید است که به لکه‌های روی دندان شما نفوذ کند! اگر تصمیم دارید این روش را امتحان کنید، استفاده از آن را به چند بار در هفته محدود کنید. علی‌رغم اینکه مطالعات نشان می‌دهد خمیر توت‌فرنگی و جوش شیرین تأثیر حداقلی بر مینای دندان دارند، اما استفاده بیش از حد می‌تواند باعث آسیب شود.

مصرف توت فرنگی برای سفیدی دندان
لایه‌برداری دندان و حفظ بهداشت دهان از جمله ویژگی‌های توت فرنگی است

2.آناناس

برخی ادعا می‌کنند که آناناس می‌تواند به سفید کردن دندان کمک کند. یک مطالعه نشان داده است که ژل ساخته شده با بروملین، (آنزیمی که در آناناس یافت می‌شود) می‌تواند به حذف لکه‌های دندان کمک کند. با این حال، شواهدی وجود ندارد که خوردن آناناس همان اثر را ایجاد کند. شما میتوانید خمیری درست کنید و به دندان‌های خود بمالید.

9. استفاده از سنگ نمک

سنگ نمک ممکن است به عنوان یک درمان مؤثر سفید کردن دندان استفاده شود. نمک ممکن است یک پاک‌کننده ملایم برای از بین بردن لکه‌های سطحی باشد. این احتمال نیز وجود دارد که نمک pH بزاق را افزایش دهد و در نتیجه باعث افزایش فعالیت ضد باکتریایی شود. می‌توانید مقداری سنگ نمک روی خمیر دندان معمولی خود بپاشید و از آن برای مسواک زدن دندان‌های خود استفاده کنید. مسواک زدن منظم با سنگ نمک؛ ممکن است بهترین راه حل برای سفید کردن دندان ها در خانه باشد.

استفاده از نمک برای سفید شدن دندان
نمک pH بزاق را افزایش داده و مانع فعالیت ضد باکتریایی میشود

10. شستشو دهن با سرکه سیب برای سفید کردن دندان

سفید کردن دندان در خانه با استفاده از سرکه سیب روشی ارزان و راحت است. کافیست شما  کمی سرکه سیب داخل یک فنجان آب بریزید و مخلوط کنید. قبل از مسواک زدن از این محلول استفاده کنید و سپس مسواک بزنید. این روش را دو الی سه بار استفاده کنید. سرکه سیب کمی اسیدی است که این ویژگی می‌تواند لکه‌ها را از بین ببرد و به سفید شدن دندان کمک کند.

11. استفاده از زردچوبه بر روی خمیر دندان

خواص زردچوبه به از بین بردن لکه‌های عمیق و سطحی دندان کمک می‌کند و باعث سفید کردن دندان می‌شود. برای استفاده از زردچوبه باید آن را روی خمیردندان خود بمالید سپس مسواک بزنید. پس از مسواک دو الی سه دقیقه صبر کنید. پس از آبکشی دهان خود، یک بار دیگر بدون زردچوبه مسواک بزنید.

استفاده از زردچوبه برای سفیدی دندان
یکی از روش‌های راحت و در دسترس برای سفید کردن دندان در خانه، زردچوبه است

12. شستشو دهان با سفیدکننده‌ها

جهت سفید کردن دندان به جدیدترین محصولات شستشو دهان؛ یعنی سفیدکننده‌ها میتوان اشاره کرد که همانند بسیاری از دهانشویه‌ها، نفس را تازه می‌کنند و پلاک دندان و بیماری لثه را کاهش می‌دهند. شاید با خود بگویید بهترین سفیدکننده دندان را از کجا تهیه کنیم؟ ژل‌های OTC برای سفید کردن دندان‌ ها، پودرهای سفیدکننده و خمیر دندان کرست 3D وایت برلیانس جزو بهترین سفیدکننده های دندان هستند که می‌توانید از تمام داروخانه‌ها آنهارا تهیه کنید. این محصولات حاوی موادی مانند پراکسید هیدروژن هستند که دندان‌ها را سفید می‌کند. با استفاده از این محصولات ممکن است 12 هفته طول بکشد تا نتایج را ببینید. شما فقط لازم است دهان‌شویه را دو بار در روز؛ قبل از مسواک زدن به مدت 60 ثانیه در دهان خود بگردانید تا تأثیرات شگفت انگیز آن را بر تمیزی دهان ببینید.

عوامل اصلی زردی دندان‌

عوامل متعددی باعث کدر شدن دندان‌ها و از دست رفتن درخشش و سفیدی آنها می‌شود. برخی غذاها، نوشیدنی‌ها و حتی آنتی بیوتیک‌ها می‌توانند مینای دندان شما را که بیرونی‌ترین لایه دندان شما است، لکه‌دار کنند. علاوه بر این، تجمع پلاک روی دندان‌های شما می‌تواند باعث زرد به نظر رسیدن آن‌ها شود. استفاده زیاد از سیگار و تنباکو نیز یکی از اصلی‌ترین دلایل زرد شدن دندان است.

گاهی اوقات دندان‌ها زرد به نظر می‌رسند؛ زیرا مینا فرسایش یافته و عاج زیرین نمایان می‌شود. عاج یک بافت استخوانی و زرد رنگ طبیعی است که در زیر مینای دندان قرار دارد. این نوع تغییر رنگ‌ها را معمولاً می‌توان با پاکسازی و استفاده از سفیدکننده‌های منظم درمان کرد اما در برخی موارد هم زردی دندان موروثی است و حل شدنی نیست.

عوامل تاثیرگذار بر زردی دندان
سیگار یکی از عوامل تأثیرگذار بر زرد شدن دندان است

روش‌های جلوگیری از زرد شدن دندان

در حالی که با افزایش سن، دندان‌های شما به طور طبیعی زرد می‌شوند، برخی موارد می‌توانند به جلوگیری از ایجاد لکه روی دندان‌های شما کمک کنند.

1. استفاده از برخی غذاها و نوشیدنی‌ها را محدود کنید

قهوه، الکل، نوشابه و توت‌های سیاه در زرد شدن دندان‌ها تأثیرگذار هستند. این بدان معنا نیست که شما باید به طور کامل از آنها اجتناب نمایید، اما باید مدت زمان تماس این مواد با دندان‌های خود را محدود کنید.

همیشه لازم نیست برای سفید کردن دندان‌ های خود تلاش کنید. میتوانید در صورت امکان، نوشیدنی‌هایی بنوشید که با دندان‌ها برخورد نداشته باشند یا از نی استفاده کنید تا از تماس مستقیم با دندان‌های خود جلوگیری کنید. علاوه بر این، تقریباً 60 دقیقه پس از مصرف یکی از این غذاها یا نوشیدنی‌ها، دندان های خود را مسواک بزنید تا تأثیر آن‌ها بر رنگ دندان‌هایتان محدود شود. از سیگار کشیدن و جویدن تنباکو خودداری کنید، زیرا هر دو می‌توانند باعث تغییر رنگ دندان شوند.

زرد شدن دندان به دلیل مصرف برخی از نوشیدنی ها
مصرف نوشیدنی‌های مضر مانند الکل، نوشابه و… را کاهش دهید

2. مصرف قند خود را محدود کنید

اگر می‌خواهید دندان‌های سفیدتری داشته باشید، مصرف قند خود را کاهش دهید. رژیم غذایی سرشار از قند از رشد استرپتوکوک موتانس که چندی پیش درباره آن توضیحات مختصری داده شد، حمایت می‌کند. هنگامی که یک غذای شیرین مصرف می‌کنید، حتماً دندان‌های خود را به سرعت مسواک بزنید.

کاهش مصرف قند برای سفیدی دندان
مصرف قند به رشد باکتری کمک کرده و در نتیجه باعث زرد شدن دندان می‌شود

3. مقدار کلسیم در رژیم غذایی خود را افزایش دهید

برخی از تغییر رنگ دندان‌ها به دلیل فرسایش مینا و نمایان شدن عاج زیرین که زرد است، ایجاد می‌شود. بنابراین هر کاری که برای تقویت مینای دندان انجام دهید، به سفید ماندن دندان‌هایتان کمک می‌کند. غذاهای غنی از کلسیم مانند شیر، پنیر و کلم بروکلی ممکن است به محافظت از دندان در برابر فرسایش مینای آن کمک کنند.

4. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را فراموش نکنید

در حالی که برخی از تغییر رنگ دندان‌ها به طور طبیعی با افزایش سن ایجاد می‌شود، اما این بیشتر تا حد زیادی در نتیجه تجمع پلاک است. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم می‌تواند با کاهش باکتری‌ها در دهان و جلوگیری از تجمع پلاک، به سفید کردن دندان شما کمک کند. خمیر دندان به آرامی لکه‌های روی دندان‌های شما را پاک می‌کند و نخ دندان باکتری‌هایی که منجر به ایجاد پلاک می‌شوند را از بین می‌برد.

مسواک زدن موثر در سفیدی دهان
دوبار مسواک زدن در روز به از بین رفتن پلاک‌ها کمک میکند

سفید کردن دندان با روش‌های پزشکی

با توجه به اینکه سفید کردن دندان در خانه زمان زیادی می‌برد و شما فوراً نتیجه را نخواهید دید، ما به شما روش‌های پزشکی سفید کردن دندان را نیز پیشنهاد می‌دهیم. اگر عجله در سفید شدن دندان‌های خود دارید کلینیک دندانپزشکی بارانا در مشهد تمامی خدمات جهت سفید کردن دندان را ارائه می‌دهد.

بلیچینگ دندان: بلیچینگ دندان یکی از پرطرفدارترین روش‌های زیبایی دهان و دندان است. در روش بلیچینگ، دندانپزشک با کمک ژل‌های سفیدکننده دندان که حاوی پراکسید است، برای از بین بردن تغییر رنگ موجود در مینای دندان یا تغییر رنگ دندان ناشی از دلایلی مانند مصرف شدید چای، قهوه و سیگار تلاش می‌نماید. در این روش بعضاً از پرتوهای لیزری برای افزایش سرعت و عملکرد ژل استفاده می‌شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش سفید کردن دندان به صفحه بلیچینگ دندان مشهد مراجعه کنید.

کامپوزیت: رزین کامپوزیت روشی برای سفید کردن دندان است که در آن از موادی هم‌رنگ دندان استفاده می‌کنند. این مواد از جنس پلیمر بوده و مانند خمیر بر روی دندان قرار میگیرند و زردی دندان را از بین نمی‌برند؛ بلکه فقط آن را می‌پوشاند و برای جایگزینی بخش پوسیده ساختار دندان استفاده می‌شود.

لمینت: روکش‌های دندانی که پوسته‌های نازک و سفارشی همرنگ دندان شما هستند را لمینت دندان می‌گویند. این روکش برای پوشاندن سطح جلوی دندان‌ها و جهت بهبود ظاهر شما طراحی می‌شوند. لمینت‌ها به جلوی دندان‌ها چسبانده می‌شوند و رنگ، شکل، اندازه یا طول آن‌ها بسته به فرم دندان شما تغییر می‌کند.

روشهای پزشکی سفید کردن دندان
روش‌های پزشکی سفید کردن دندان، روش‌های سریعتر و مطمئن‌تری هستند

مراقبت های بعد از سفید کردن دندان ها

با هر روشی اقدام به سفید کردن دندان ها کرده اید، برای جلوگیری از زرد و تیره شدن مجدد آنها، رعایت موارد زیر ضروری است :

  1. کاهش مصرف غذاهای رنگی و ادویه دار
  2. شستشوی دندان بلافاصله پس از مصرف قهوه، چای، نوشابه و شکلات
  3. عصب کشی دندان هایی که دچار مشکل شده اند؛ برای جلوگیری از تغییر رنگ داخلی دندان
  4. عدم استفاده بسیار زیاد از محصولات دارای فلوراید
  5. ترک سیگار و انواع دخانیات

نتیجه‌گیری

طی پیشرفت‌های اخیر، سفید شدن دندان در حال حاضر یک روش مقرون به صرفه و رایج است که مزایای قابل توجهی را به همراه دارد. این مزایا بر زندگی حرفه‌ای، شخصی و اجتماعی افراد تأثیر می‌گذارد. از نظر اجتماعی، داشتن یک لبخند زیبا راهی عالی برای به دست آوردن اعتماد به نفس است. یک لبخند مطمئن به شما این فرصت را می‌دهد که از یک زندگی اجتماعی سالم و رضایت بخش لذت ببرید. هرچه نسبت به لبخند خود اطمینان بیشتری داشته باشید، انگیزه بیشتری برای مراقبت از آن با معاینات منظم دندانپزشکی و یک روتین بهداشت دهان و دندان خواهید داشت. برای داشتن این روتین بهداشت دهان و دندان می‌توانید به کلینیک دندان‌پزشکی بارانا در مشهد مراجعه نمایید و از خدمات مقرون به صرفه آن بهره‌مند شوید.

سؤالات متداول

بهترین راه برای سفید کردن دندان ها چیست؟

روش سفید کردن دندان ها به عوامل مختلفی از جمله ترجیحات شخصی، اهداف و بودجه شما بستگی دارد. استفاده از جوش شیرین یا پراکسید هیدروژن، رژیم غذایی سالم و محدود کردن مصرف غذاها یا نوشیدنی‌هایی که دندان‌ها را لکه دار می‌کنند از جمله روش‌های سفید شدن دندان است.

چگونه می توانم دندان هایم را سریع سفید کنم؟

بسیاری از محصولات سفیدکننده دندان در دسترس هستند که می‌توانند به سفید شدن سریع دندان‌های شما کمک کنند. این محصولات معمولاً حاوی پراکسید هستند و می توانند در خانه و یا توسط دندانپزشک شما استفاده شوند.

آیا جایگزینی برای مسواک زدن وجود دارد؟

در حالی که روش‌هایی مانند کشیدن نخ دندان و کشیدن روغن می‌توانند مکمل‌های بسیار خوبی برای روال بهداشت دندان شما باشند، اما مسواک زدن دندان ها نیز مهم است. در واقع، پزشکان توصیه می‌کنند که دندان‌های خود را دو بار در روز به مدت دو دقیقه با استفاده از مسواک با موهای نرم مسواک بزنید.

برخی از اشتباهات رایج هنگام مسواک زدن چیست؟

برخی از رایج‌ترین اشتباهاتی که افراد هنگام مسواک زدن مرتکب می‌شوند عبارتند از: مسواک زدن بیش از حد محکم، مسواک نکردن به اندازه کافی، مسواک زدن دندان‌های خود بلافاصله بعد از غذا خوردن و نگه داشتن مسواک برای مدت طولانی بدون تعویض.

چه چیزی باعث تغییر رنگ دندان می‌شود؟

برخی از آنتی هیستامین‌ها، داروهای ضد روان پریشی و داروهای فشار خون بالا ممکن است باعث تیره شدن دندان‌ها شوند. علاوه‌بر این، کودکانی که در سنین پایین در معرض آنتی‌بیوتیک‌های خاص قرار می‌گیرند ممکن است در بزرگسالی دچار تغییر رنگ دندان شوند.

دندانپزشکان برای سفید کردن دندان از چه چیزی استفاده می کنند؟

پراکسید هیدروژن یا پراکسید کاربامید دو ماده‌ای هستند که بیشتر مورد استفاده دندانپزشکان قرار میگیرند و برای سفید کردن دندان ها کاربردی هستند.

لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نام و سوال خود را در باکس زیر وارد کنید و دکمه فرستادن دیدگاه را بزنید، در سریعترین زمان به سوال و نظرات شما پاسخ خواهیم داد